Regulamin
Regulamin sklepu internetowego www.mennicamazovia.pl
§ 1
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy www.mennicamazovia.pl prowadzony jest przez spółkę Mennica Mazovia sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Kruczej 16/22, 00-526 Warszawa, NIP: 7010841153, REGON: 380997970, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000744636.
Mennica Mazovia sp. z o.o. posiada zezwolenie Narodowego Banku Polskiego licencja nr 16263/2018 na prowadzenie działalności kantorowej.
§ 2
Definicje
Klient - każdy podmiot (pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną), dokonujący transakcji za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawca - spółka Mennica Mazovia sp. z o.o. z siedzibą przy ulicy Kruczej 16/22, 00-526 Warszawa, NIP: 7010841153, REGON: 380997970, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000744636
Sklep internetowy - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.mennicamazovia.pl , za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia.
Serwis – strona internetowa Sprzedawcy znajdująca się pod adresem elektronicznym www.mennicamazovia.pl , w ramach której funkcjonuje Sklep internetowy.
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu internetowego, regulujący zasady składania i realizacji Zamówień w Sklepie internetowym.
Regulamin Serwisu – regulamin serwisu www.mennicamazovia.pl , dostępny w Serwisie.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, odnoszące się do wybranych Produktów, zmierzające do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy przenoszącej ich własność na Klienta.
Konto lub Profil Klienta– panel dedykowany Klientowi, utworzony w ramach Serwisu, w ramach którego gromadzone są dane Klienta wymagane, m.in. do składania i obsługi Zamówień w Sklepie internetowym.
Formularz rejestracji – formularz, za pośrednictwem którego Klient zakłada Konto w Serwisie.
Formularz zamówienia - formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający składanie Zamówień, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy, przede wszystkim sposobu dostawy i metody płatności.
Koszyk – interaktywny element Sklepu internetowego, w którym widoczne są Produkty wybrane przez Klienta w celu dokonania Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów.
Produkty - dostępne w Sklepie rzeczy ruchome mogące być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa - umowa zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, dotycząca Produktów objętych Zamówieniem, zawarta na odległość, tj. bez jednoczesnej, fizycznej obecności Stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość aż do momentu jej zawarcia włącznie, w szczególności za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą osobiście lub listownie pod adresem ul. Krucza 16/22, 00-526 Warszawa a także za pośrednictwem poczty elektronicznej info@mennicamazovia.pl oraz telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 pod numerem +48 22 602 22 48 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora Klienta).
2. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
Wpłaty w PLN: 57 1750 0012 0000 0000 4000 2847
Kod SWIFT/BIC: PPABPLPK
§ 4
Informacje ogólne
1. Sprzedawcy przysługują wszelkie prawa do Serwisu oraz Sklepu internetowego, w tym ma on prawo do korzystania z majątkowych praw autorskich do nazwy, domeny internetowej, strony internetowej www.mennicamazovia.pl, a także do wszelkich udostępnionych w ramach tej strony wzorców, formularzy, logotypów oraz zdjęć. Korzystanie z wymienionych praw może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem Serwisu.
2. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
3. Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego nie wymaga zakładania Konta w Serwisie. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających złożenia Zamówienia bez zakładania Konta, w ramach Formularza zamówienia.
4. Ceny w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
W przypadku chęci złożenia Zamówienia w walucie innej niż złoty, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem tel. (22) 602-22-48 lub za pośrednictwem e-maila: info@mennicamazovia.pl - w celu określenia aktualnych kursów walut oraz pozostałych warunków transakcji.
W przypadku złota, produkt jest zwolniony z podatku VAT. Na wyroby ze srebra, platyny, palladu i akcesoria nałożony jest podatek w wysokości 23% VAT.
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o których Klient jest informowany na bieżąco w trakcie składania Zamówienia oraz jego potwierdzenia przez Sprzedawcę.
5. Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy i mogą różnić się w sposób nieznaczny od rzeczywistego wyglądu przedmiotu – bez wpływu na właściwości, jakość i wartość przedmiotu.
6. Wszelkie informacje przedstawione na stronie Sklepu internetowego, jak również opisy Produktów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Umowa zostaje zawarta w momencie określonym w §8 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
7. Sprzedawca zastrzega możliwość weryfikacji cen Produktów po złożeniu Zamówienia przez Klienta w celu wykluczenia błędów systemowych.
§ 5
Zakładanie Konta
Zasady zakładania Konta(Profilu Klienta) regulują postanowienia Regulaminu Serwisu.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się w Serwisie lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeśli dane odbiorcy różnią się od danych Zamawiającego należy zaznaczyć pole „tak” dostawa na inny adres i uzupełnić dane, po czym należy kliknąć „Przejdź dalej” w celu wybrania sposobu dostawy oraz płatności
- W kolejnym kroku należy wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i dostawy. W przypadku wybrania opcji płatności elektronicznych (tj. przelew zwykły) oraz/ lub gotówką, Klient zobowiązany jest do opłacenia Zamówienia w terminie 12 godzin od momentu potwierdzenia Zamówienia w sposób, o którym §6 pkt. 6 (tj. kliknięcie w link zawarty w treści wiadomości email przesłanej przez Sprzedawcę).
- W celu sfinalizowania Zamówienia należy kliknąć „Zamawiam i płacę”.
- Z chwilą otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie jego złożenia poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail Klienta wskazany podczas składania Zamówienia (lub rejestracji w Serwisie, w zależności od tego, która z opcji znajduje zastosowanie w danym przypadku). Potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, zawiera link – w celu potwierdzenia woli związania się Umową ze Sprzedawcą w zakresie objętym Zamówieniem, Klient powinien kliknąć w link zawarty w treści wiadomości wysłanej do niego przez Sprzedawcę. Kliknięcie w link jest równoważne z potwierdzeniem Zamówienia przez Klienta; od tego momentu Klient ma obowiązek jego opłacenia w wymaganym terminie. Umowa zostaje zawarta z chwilą określoną w §8 ust. 1 poniżej.
- Zamówienie uznaje się za opłacone z chwilą zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku niezaksięgowania wpłaty w przeciągu 12 godzin liczonych od momentu potwierdzenia Zamówienia zgodnie z §6 pkt.6 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do rekalkulacji wartości otrzymanego Zamówienia na skutek wahań kursowych wartości zamówionego Produktu lub jego anulowania.
Sprzedawca dopuszcza możliwość uzgodnienia indywidualnych warunków Zamówienia, w tym ceny, terminu dostawy oraz terminu zapłaty za Zamówienie. W takich przypadkach warunki indywidualnie uzgodnione przez Sprzedawcę z Klientem są wiążące, zaś postanowienia niniejszego Regulaminu znajdują zastosowanie do kwestii nieobjętych tymi uzgodnieniami.
- Klient może składać Zamówienia również osobiście w punktach sprzedaży Sprzedawcy wymienionych na stronie internetowej Sprzedawcy ( www.mennicamazovia.pl ), w zakładce „Kontakt” – „Zobacz nasze oddziały”, a także telefonicznie pod numerem tel. (22) 602-22-48 lub za pośrednictwem e-maila: info@mennicamazovia.pl .
- Postanowienia niniejszego Regulaminu znajdują zastosowanie do sprzedaży dokonywanej zarówno za pośrednictwem Sklepu internetowego, jak i przez telefon oraz e-mail.
- Sklep Internetowy umożliwia zamawianie Produktów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka kurierska,
- Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: ulica Krucza 16/22, 00-526 Warszawa lub w innym punkcie udostępnionym przez Sprzedawcę i wybranym przez Klienta (lista punktów umożliwiających odbiór osobisty zostanie przedstawiona Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w kroku „Wybierz punkt odbioru”).
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy („Przelew zwykły”)
- Płatności elektroniczne („Przelewy24”), oraz
- Płatność kartą płatniczą w siedzibie Sprzedawcy
- Płatność BLIKiem w siedzibie Sprzedawcy,
- Płatność gotówkowa (z zastrzeżeniem limitów odnoszących się do płatności gotówkowych, określonych przez obowiązujące przepisy prawa polskiego).
- Szczegółowe i zawsze aktualne informacje na temat dostępnych metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu internetowego i/lub Serwisu.
§ 8
Zawarcie umowy oraz realizacja Zamówienia
- Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia Klientowi przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji, co następuje po otrzymaniu zapłaty za Produkt objęty Zamówieniem. Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji drogą elektroniczną, za pośrednictwem wiadomości email wysłanej do Klienta na adres elektroniczny Klienta podany w ramach złożonego Zamówienia/ podany w Serwisie w ramach Konta.
- W przypadku wybrania opcji płatności elektronicznych (tj. przelew zwykły) oraz/ lub gotówką, Klient zobowiązany jest do opłacenia Zamówienia w terminie 12 godzin od momentu potwierdzenia Zamówienia w sposób, o którym §6 pkt. 6 (tj. kliknięcie w link zawarty w treści wiadomości email przesłanej przez Sprzedawcę).
- UWAGA: W przypadku otrzymania płatności po upływie 12godzin, Zamówienie zostaje poddane rekalkulacji. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę dużej różnicy kursowej wartość Zamówienia może uleć zwiększeniu. W przypadku zaistniałych zmian Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania Klienta podając różnicę, jaką Klient będzie musiał dopłacić. Klient w ciągu 12 godzin powinien powiadomić Sprzedawcę o akceptacji lub woli anulowania Zamówienia. Jeżeli Klient zdecyduje o kontynuowaniu Zamówienia, w ciągu 12 godzin powinien wpłacić różnicę ustaloną przez Sprzedawcę. Brak terminowej wpłaty skutkuje anulowaniem Zamówienia przez Sprzedawcę. W przypadku anulowania Zamówienia, Sprzedawca zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności.
- O ile nie zastrzeżono inaczej w opisie Produktu, Produkt zostanie wysłany w ciągu:
- 14 dni roboczych w przypadku produktów niezawierających „24h” w nazwie produktu,
- 24 godzin w przypadku produktów zawierających „24h” w nazwie produktu.
- 21 dni roboczych – w przypadku produktów zawierających oznaczenie „wysyłka w ciągu 21 dni roboczych”.
W przypadku, gdy Zamówienie składa się zarówno z produktów dostępnych w opcji „24h” i nie zawierających „24h” w nazwie Produktu, Zamówienie zostanie wysłane w ciągu 14 dni roboczych lub odpowiednio 21 dni roboczych – w przypadku, gdy Zamówienie zawiera Produkt oznaczony jako „wysyłka w ciągu 21 dni roboczych”.
- Początek biegu terminu wysyłki Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy i potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji stosownie do postanowień ust. 1 powyżej.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie:
- 14 dni roboczych w przypadku produktów nie zawierających „24h” w nazwie produktu, po uprzednim opłaceniu Zamówienia,
- 24 godzin w przypadku produktów zawierających „24h” w nazwie produktu, po uprzednim opłaceniu Zamówienia.
- 21 dni roboczych w przypadku produktów zawierających oznaczenie „wysyłka w ciągu 21 dni roboczych”, po uprzednim opłaceniu Zamówienia.
W przypadku, gdy Zamówienie składa się zarówno z Produktów dostępnych w opcji „24h” i nie zawierających „24h” w nazwie Produktu, Zamówienie będzie gotowe do odbioru w siedzibie Sprzedawcy w ciągu 14 dni roboczych lub odpowiednio 21 dni roboczych – w przypadku, gdy zamówienie zawiera produkt oznaczony jako „wysyłka w ciągu 21 dni roboczych”.
- O gotowości Produktu do odbioru, jak również o fakcie wysłania Produktu do Klienta, Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Wraz z zakupem Produktu wydawany jest dokument sprzedaży tj. paragon fiskalny, faktura VAT lub faktura VAT Marża.
- W przypadku nieuzasadnionego niepodjęcia przez Klienta przesyłki wysłanej przez Sprzedawcę lub odmowy jej odbioru, Klient zostanie obciążony kosztami związanymi ze zwrotem niedoręczonej przesyłki. W przypadku powrotu przesyłki do Sklepu internetowego i braku kontaktu z Klientem, przesyłka ta będzie przechowywana na koszt Zamawiającego przez okres 3 dni. Po tym okresie Sprzedający będzie miał prawo do odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca zastrzega, że w przypadku problemów z dostawą Produktów od dostawców Sprzedawcy, termin realizacji Zamówienia może zostać wydłużony, o czym Klient zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub mailową.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia z ważnych i niezależnych od niego powodów, takich jak np. zaprzestanie produkcji danego Produktu, wyczerpanie nakładu danego Produktu u producenta, itp. W sytuacji odmowy realizacji Zamówienia Sprzedawca zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego kwoty w związku z Zamówieniem, które nie może być zrealizowane w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować spółkę Mennica Mazovia sp. z o.o., ul. Krucza 16/22, 00-526 Warszawa (info@mennicamazovia.pl),tel. +48 22 602 22 48, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
Kliknij, aby pobrać formularz odstąpienia od umowy: PDF lub DOCX
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwróci Klientowi będącemu Konsumentem wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż oferowany przez nas najtańszy zwykły sposób dostarczenia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument otrzymał nabytą rzecz w związku z realizacją Umowy, od której odstępuje, wówczas prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz na adres Mennica Mazoviasp. z o.o., ul. Krucza 16/22, 00-526 Warszawa - niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Informujemy jednocześnie, że Konsument musi ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia do umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Oznacza to, że Konsument nie może odstąpić od umowy, w drodze której nabył od spółki Mennica Mazovia sp. z o.o. m.in. złoto, srebro oraz kamienie i inne metale szlachetne.
§ 10
Reklamacje – rękojmia za wady
- Umową objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi za wady w kodeksie cywilnym zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 561[5] Kodeksu cywilnego, a w pozostałych przypadkach w terminie 30 dni od ich złożenia.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie elektronicznej lub pisemnej,
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie Sprzedającemu Towaru wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy, tj. pod adresem: Mennica Mazovia sp. z o.o., ul. Krucza 16/22, 00-526 Warszawa.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Towar zostanie nieodpłatnie naprawiony albo wymieniony na inny pełnowartościowy. Jeżeli kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Informacje o sposobie, podstawie, zakresie, celu, okresie oraz prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 13
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu oraz w Serwisie oraz przedstawiane przez Sprzedawcę nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715 z późn. zm.). Nie stanowią również porady inwestycyjnej. Kupujący podejmuje decyzje inwestycyjne tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: (i) zmiany przepisów prawa, (ii) zmiany dostępnych sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, (iii) dostosowania postanowień Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa. W przypadku zmiany postanowień Regulaminu, jego nowe postanowienia nie będą wpływały na Umowy zawarte przed ich wejściem w życie.
5. Dział obsługi klienta - info@mennicamazovia.pl